MENIU

MRL

AVM

Mecanismul “roata libera” este un accesoriu care se monteaza pe masinile 4x4, astfel va fi posibil ca rotile din fata sa fie deconectate manual sau automat de planetara.

Masinile 4x4 care sunt folosite pe teren nu au nevoie de tractiune integrala în timp ce se deplaseaza pe drumurile obisnuite. Deci foarte multe masini 4x4 în cea mai mare parte a timpului sunt folosite cu tractiune de doua roti. Mecanismul “roata libera” deconecteaza partile care nu sunt necesare în tractiune de doua roti, astfel întregul ax fata si diferentialul sunt inactive.

Fara mecanism “roata libera” rotile din fata ar fi cuplate cu planetarele, iar planetarele ar roti diferentialul de fata si arborele de motor. Mecanismul “roata libera” va face posibil ca rotile din fata sa se roteasca independent.

Câteva beneficii a mecanismului “roata libera” ar fi: consum mai redus de combustibil, operare mai silentioasa, vibratii mai reduse, si nu în ultimul rând uzura mai redusa a componentelor care nu se rotesc in proces.